28 april 2011

Altan

Vad fort tiden rusar!
Det är redan en vecka sedan det var skärtorsdag!
Jag fixade lite på altanen till påsk, men hann inte få in något nytt inlägg.
Vi har varit ute mycket och hunden kräver en hel del :)
En riktig goding är hon!
På söndag kommer hennes matte hem och när LOVELY åker hem
kommer hon att lämna ett stort tomrum efter sig.

Nedan syns Lisbeth Dahl-dynor som passade så bra på den lilla bänken på altanen.
Påskriset fick fjädrar i turkost i år.


På Netto hittade jag så fina underlägg för ljus,
och ljusburkar med rosendoft, härligt!
Jag har också fått tag på en annan sorts dynor
med rutmönster på ena sidan och rosor på andra.
Ljuslyktan som tidigare stått inne funderade jag först
på att sälja på loppis, men sedan kom jag på att den kan
få stå ute och få lite rost på sig :)
Det var så mysigt att sitta på altanen i svalkan på kvällarna,
läsa lite och dricka ett glas rosévin.


Önskar er alla en fin Valborgshelg!
Kram & solstrålar!
nina

4 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Rosigt och fint!
Lovely är just... lovely! =0)
Kram!

Elzie sa...

Här var det mycket fint att titta på. Gillade de nya dynorna och lyktan var häftig. Tror aldrig jag sett den sorten innan.
Önskar dig och de dina en riktigt skön valborg också.
Kram Elzie

Synnøve. sa...

Hallå där.
Jag tycker du ska kidnappa Lovely och säga att hon försvunnit :))
Klart det blir tomt efter en sån söt liten hundtjej. Ni får skaffa en egen nu då hihi.

Fina saker du har igen.
Netto har jag aldrig varit inne på tror jag. Får se om man springer på en sådan butik när vi är över gränsen.

Nu blir det tvätthäng ute, fika på verandan med Hacke Hackspett. Ja han fikar inte då, han äter svålen hihi.

Ha en fabelaktig valborg och fira med glädje.
Här firas inte valborg alls tyvärr.

Många helgkramar från nabolandet.
Synnöve.

NinaH sa...

Rosor kan man aldrig få för mycekt av!;-)
Många fina saker du funnit!
(Vilken söt krabat ni fick "låna" ett tag också!;-)...= i förra inlägget)