18 februari 2008

Betty's Borås

Det var en härlig känsla att komma in i butiken Betty's i Borås kan jag lova, och jag gick runt flera gånger och slukade varenda detalj med ögonen. Tror det lyste VILL HA i ögonen på mig ;)Det fanns så mycket fint! Vilken lycka att ha en sådan härlig butik! Det var knappt jag ville gå därifrån. Jag "fotade" inget inne i butiken men tog några bilder utanför som jag visar nedan.


Ett stycke franskt dokument :)

"vill ha"-urna till trädgården

Stolen helt ok för mig ;)

Madonnastatyn också..

Vacker både inne och ute



Handlade lite smått och gott, till väninnan och mig själv.


Vackert inslagen krukväxt


Fint inslaget paket



Inuti paketet..
köpte en likadan till mig själv
Har tittat på en så'n här många
gånger.. nu slog jag till!
Kul idé med tepåsar i?

Mitt dokument


Hjärtan på tråd i mossig kruka,
likadan kruka till växten längre
upp fast större.


Det var lite av det som fick följa med hem från Borås.


Ha det gott!
kram
nina

19 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken jättefin butik! Tack för tipset! Fina saker du köpte och vilka fina inslagningar man får! Det var ju en guldgruva! Mari.

Guldkorn i min vardag! sa...

Välkommen hem nice shopping du gjort.Bra ide det där med förvaring av tepåsar den knycker jag direkt. Tycker det är kul när dom slår in paket så där fint.
Kram Ulla-Bella

mittiminvillervalla sa...

Men hur kan du fresta en shopping galen kvinna i sina bästa år på detta sätt!? ;o) Jag blir ju nästan gråhårig! Men nog är det tur att det inte finns såna butiker här i min närhet. Vilka fina saker du shoppat. En liknande sån plåtlåda har jag sedan tidigare. Just nu har jag spetsar i min. Den funkar till allt möjligt faktiskt. Jag gillar min, inte så konstigt den är ju gjort i zink! Zonkoman som jag är!

Ha det bäst!

Kram Monika

mittiminvillervalla sa...

hahahahaha..........nä men! Hahahaha ZONKOMAN! Mycket är jag men vad är det! Zinkoman ska det vara! Galen i zink! Ja, galen över huvud taget! Hahaha! Skrattkramp!

Kraaaaaaaam

M

Hannis sa...

Oi oi, vad har du här! Quite a lot things what I also would like to have :-) So much beauty!

Och nej, jag är inte gravid :-) Mina pojkar bara just WANT TO GET baby to our family.. I have also "babyfever", but we have to think about it!

Anyways, Have a lovely week again!!!

hannis från Canada

sagolikflora sa...

Hej!
Ser ut som en underbar butik.... =)
Vilka fina bilder du tagit!

Oj,jag måste tacka för tips om blommor jag fick av dig. Blev så glad när jag kollade upp Perovskia, upptäckte att jag redan har såna i rabatten. Den har väl en underbar färg. Då måste jag fråga dig om du vet några bra skötselråd om den... Jag trånar efter all info jag kan få =)

Tack tack en en gång!!!!

Kram kram kram Caroline -<@

Randi sa...

Åhhh - så mycket vackert du hittat!
Måste vara en mysig butik.
Kram Randi

Dorthe ♥ sa...

Sååå mycket fint! Är "liiite" avis på ditt dokument...men bara liiiite ;-)

Kram
Dorthe

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nu ska jag försöka låta bli att låta avundsjuk ;-)
Men guu så mycket snyggt ,förstår om du njöt av allt det vackra !
Kram/Lotta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härligt..den butiken får man besöka!!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Änglahem sa...

Får nog ta mig en tripp till Borås snart förstår jag...så mycket fint det verkar finnas där!!! Yummi!!
Hoppas att det var en fin helg med mysigt barndop!

Kramar
Ulrika

IKT i min vardag sa...

Såg dig inte, vad jag vet...;-). Visst är det härligt där, svårt att slita sig! Du tog bilder på allt som jag brukar gå och drömma om...
Var du på Slott & Koja oxå?

Kram Linda

Lilla Blanka sa...

Åhh, Bettys...DIN måste jag åka..jag fick precis samma känsla som du beskriver ("vill ha") bara av att se på dina mysiga bilder....urna, madonnan, dokumentet, jag vill ha allt hihi
Kram
Mia

Marie sa...

Åååh, nu vill jag åka till Bettys jättesnart när jag ser alla dina fina bilder! Många fina vill ha saker!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

IKT i min vardag sa...

Hahaha...ja du får allt åka hit snart igen. Inget Hjärterum och inget Slott & Koja hann du med *skakar på huvudet*...
Jo huset var riktigt billigt. Be din syrra att åka till "10 rum" i Knallerian. De hade 30% i helgen och då fanns det tre hus kvar...

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack för dina varma ord!!!Så härlig musik när man kommer in här!!

Go kväll Kram Millan!

"M" sa...

Vilka underbara grejer du köpt i den härliga butiken, jättefina..vill ha allt...

Marie sa...

Du undrade över påskäggen! Jag har först målat dem med vit färg och sen har jag limmat dit silkespapper ovanpå. Inget tyg alltså!

Kramar Marie

Maud sa...

Härlig blogg och härlig butik! Inspirerar mej! Återkommer!
Kram Maud