17 augusti 2008

Mönsterkrockar - Sofiero

Såg att senaste numret av tidningen Lantliv skrev lite om utställningen Mönsterkrockar som just nu pågår på Sofiero och eftersom jag tidigare skrev att utsällningen får ett eget inlägg så passar det bra nu. På Sofieros hemsida kan man läsa mer den och på Svenskt Tenn om Josef Frank och Estrid Ericson. Snart är det dags för den Stora Trädgårdsfesten på Sofiero och är det så att ni åker dit så kan jag varmt rekommendera ett besök inne i slottet. Dels för att njuta av den härliga slottsinteriören och dels för att ta del av den färgglada, lekfulla utställningen.


Vem skulle inte vilja vara ägare till nedantående byrå med alla lådor?


Rörigt för ögat? Klicka på bilderna och titta på dem en i taget.

Detta var en del av bilderna jag tog. Avslutar med en bild som inte tillhör utställningen.
Tycker det är mysigt att göra sådana här utflykter. Förra året besökte jag bl a Sundborn och Ellen Keys Strand samt Casa Cor i Stockholm och jag njuter av det.

Ha det gott!
kram
nina

5 kommentarer:

Stina sa...

Hugamejsan vad mycket fint.
Kramis gumman:-)

Grindelunda sa...

Tusen tack för gratulationerna :)
De 150 åren är fördelade på följande vis. Lillasyster...alltså jag: 45 år, mellanbror: 50 år och stora brorsan: 55 år.En trevlig kväll hade vi.

Vilka massa spännande bilder Du visar. Måste kolla noggrannare nu.

Kram från Gunilla

Monika sa...

Tjohej där ;o)

Håller med! Den byrån med en massa lådor vore idealisk för alla mina pysselgrejs. Fast den är ju alldeles för snygg att förvara sånt i. Helt klart vrålsnygg i alla fall :o)

Min stationära dator är totalt kocko fortfarande. Jag kommer inte in på bloggar som har musik. Nu tog jag dotterns bärbara för att kunna besöka dej :o)

Här regnar det värre än värst och har så gjort hela dagen. Tur man inte är gjord av socker för då hade man smält bort ;o)

Hoppas du har det bara finemang och att solen skiner på dej :o)

Ha det bäst goa Du :o)

Varma kramar

Monika

Anonym sa...

Hej nina!

Vad kul saker du är på!

Gillade också byrån med massa lådor, jättefin!

Sista bilden var jättefin!

Kram Bodil

Ps. Nu regnar det hos oss, blääääää.

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ja Sofiero är väl värt ett besök (eler felra hihi)..tycker det är magnifikt slott och underbar park.

Kram
Mia

ps ja, kan du tänka dig, bordet var vitt och fint när jag hittade dert :)