10 juli 2008

Under Pilen

Senaste loppisrundan var en bra runda! Hittade en vinlåda, en stor mjölkpall och en rottinggrupp bestående av fyra fåtöljer med dynor och ett bord med glasskiva + lite annat smått & gott. Jag är jättenöjd med mitt köp, speciellt möblerna som vi ställde under en pil. Vi fick gallra ur grenverket lite men lät en del hänga kvar för att få en mer ombonad känsla. Som krona på verket gjorde jag ett vindspel modell a'la Stina med hjälp av en hängare till saftsil - heter? och ett tygstycke som jag hittade i ett skåp när jag röjde. Idag har det inte regnat så vi har kunnat inviga möblerna ordentligt med en god fika av kaffe och hembakat.


Loppisfynd

Ovan syns hållaren som jag hittade på loppis för tre kronor :D Den är stommen till vindspelet.

Fortsatt trevlig sommar med mycket solstrålar!!
kram
nina

11 kommentarer:

junhe sa...

vindspelet blev jättefint, har gjort ett själv som finns på min altan (den jagar t.o.m bort kråkor och annat småknytt som drar sig till vår altan =) ha en bra sommar/ kram junhe

johanna sa...

Hej
åhh vad fint det blev med vindspelet!! Blev riktigt sugen på att göra ett sådant.
ha det riktigt gott
kraaaaam

rosenfröjd sa...

jättebra idé med vindspelet! BLev hur mysigt som helst.

Ha en toppenhelg!

kram/
¨M¨

Mjuka sa...

Tänkte också göra ett vindspel. Men var kan jag hitta en stomme!! Vad har du använt
kramar Malin

Frida sa...

Hej! Vilket fint vindspel, passar ju jättebra under pilen!
Hoppas du får en riktigt bra helg!
Kramar Frida

NinaH sa...

Blir så avundsjuk på alla som gör så läckra fynd på loppis!! Fyndigt & fint med vindspelet! Och du, Nina - jag har ett litet meddelande till dig på min blog!

Mjuka sa...

Tack för tipset!! Skall se vad jag kan hitta i gömmorna
kram M

Stina sa...

Smart & snyggt! Så gör man...tar vad man har, så får man det på sitt eget vis. Härliga bilder!
Kram på dig gumman min.
Stina

Monika sa...

Hej på dej Gumsan ;o)

Så fint du gjort! Och vilka fynd! Smart att använda siltygshållaren. (Jag vet inte heller vad det kallas!) ;o)

Ja du, vädret tror jag är på alla läppar just nu. Så kallt som vi haft i sommar vet jag aldrig att vi haft tidigare. Benen är fortfarande inte solade mer än ca 2 timmar på en hel sommar. Vita som vitaste vitt är dom! Lägger man en vit tablett på så ser den ut som ett brunt födelsemärke! Så himmelsens vita är dom! ;o) Det går helt enkelt inte att klä av sig för då fryser man häcken av sig :o)

Tur att man kan trösta sig med att titta på fina bloggar i alla fall :o)

Ha det nu så bra och njut av allt som går att njuta av. Ladda och mys och må så gott det går :o)

Varma soliga kramar

Monika

Stina sa...

Tack söta goa, för att du är så snäll.:-)

Änglahem sa...

Åhh...tackar Nina!!! Det är bara sååå underbart att få vara tillbaks!, vissa dagar har jag rikitigt deppat ihop - urtråkad! ingen inspiration att hämta här i bloggvärlden heller.....MEN NU!! ska det bli fart på Ulle*fniss*....hoppas jag iaf, så jag inte helt har legat av mig....konstant semester är inte bra.....*fniss* lätt att bli fööör lat då!

Vilket fynd du gjorde där med möblerna!!!, är också på jakt efter något liknande till vår veranda.
Och vindspelet á la Stina! superfint!!! har ju också gjort ett sådant vindspel...hon är fiffig hon...den där Stina Fina!

Så många fina bilder jag fått tittat på idag här hos dig! Du är så duktig på fotografering!!!, jag kämpar med våran kamera, men den vill liksom inte riiiktigt bli min vän....*suck*.

Må så gott vännen! Njut av semestern!! det gör vi här...

Många kramar, Ulrika