14 juli 2008

Awards, fönsterluckor och pyssel för regniga semesterdagar

Fick en trevlig överraskning bland mina kommentarer till mitt senaste inlägg. Ninah med jättehärliga bloggen Ninas Gardentankar delar ut utmärkelser till bl a mig! Jag blir så här glad :DD att min blogg inspirerar!!! Varmt tack och kram till dig ninah!
Se vad jag fick:

och den här!! :D

Den här gången vill jag glädja Er alla i min länklista med dessa utmärkelser!!! Varsågoda! Ta för er! Ni inspirerar mig och jag vill att ni ALLA ska ta del av utmärkelserna, det är Ni värda!!!
1000 kramar - you make my day!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vad gör man under tiden - mellan solstrålarna? Såklart man kan rensa och röja, städa skåp och garderober osv, osv - MEN om man inte vill?? Jo, då kan man pyssla, måla mm och det har jag gjort! Jag har FAKTISKT semester, hihi, vad skönt! :D

Nämnde för ett tag sedan att jag lyckades få tag på fönsterluckor, en med smala och en med lite bredare ribor. En att ha inne och en ute. Jag har spraymålat den som ska vara inne och min man har målat den som ska vara ute. Båda i vitt.

Hittade fyra smörgåsplattor i trä på loppis som jag målade vita och satte på lite gamla texter. Tills jag vet var de ska vara står de på en fönsterlucka.


~~~~~~
Lavendel brukar jag alltid ta in och torka men att göra eget badsalt av rosor och lavendel är nytt för mig. Det var en rolig sak att pyssla med! Dessutom luktar det helt underbart!


Nu ska jag se vad jag kan fortsätta pyssla med eller måla. Risken är dock stor att jag försvinner in i böckernas värld eftersom jag fick bokpaket idag.
Önskar er en fortsatt trevlig dag!
kram
nina

18 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Ojojoj vad det har pysslats här!:-)
Så fint det var med vita fönsterluckor som prydnad! Vilken kanonidé med texten på de små brickorna, blev ju så fina tavlor.
Det blir gärna mycket pyssel och läsning här också! Vad läser du? Har du något bra boktips! Jag har precis läst "Brunstkalendern" av Emma Hamberg och ska börja på en Karin Fossum bok strax.

Kram

Marie sa...

Hej Nina!
Suck, jag är så avundsjuk på dina fönsterluckor. Vill också ha!!!! De blev superfina med lite färg!
Så fiffigt du har fixat till smörgåsplattorna, de blev ju kanonfina! Jag har noll inspiration till att pyssla just nu, dock har jag också gjort badsalt med rosenblad.

Du undrade hur jag gick tillväga med loppisen? Ja, jag gjorde egentligen inte så mycket mer än att sätta upp en skylt ute vi vägen. Du vet ju vilken liten stad jag bor i, vet inte om jag talade om exakt vart vi bor, men vi bor iallafall på en av infartsvägarna så det passerar ju en del trafik här varje dag. Den enda förberedelsen annars som jag hade gjort var att prismärka sakerna och se till att ha en hel del växelpengar.

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

Änglahem sa...

Grattis vännen!!! till dina awards!

Vilket litet flitigt bi du är då.....här hinns det med lite av varje!
Spraymåla!!??!!!! Naturligtvis!!!!...öhhhh*suck*, har två fönsterluckor uppe på vinden, inköpta för flera år sedan. Började måla.....men av någon konstig anledning*haha* kom jag av mig!...inget jobb alls...näädåå*fniss*. Spraymålat skulle jag naturligtvis gjort!!!!

Fina blev dina! och vad söta de små brickorna blev!!! Superfina!

Ska du göra badsalt också?? Då vet du kanske hur man bäst (=enklast) torkar rosor? Skulle så gärna vilja, men blir lite osäker...jag menar inte hängande blommor nu utan att ha som typ potpurri.

Ha det bäst vännen!
Kramar från en pömsig Ulrika...*snark*.....

NinaH sa...

Nej vad fina smörgåsplattorna blev!! Fast det mesta du gör blir ju fint! Badsaltet verkar ljuvligt! Ha det gott i bokhögen också!;-)

Stina sa...

Tack goa gumman!

Vad härligt du har pysslat ihop. Doftar ända hit. :-) Kram

Mjuka sa...

Fint pyssel du har gjort!!
Ha det fint
kramar Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert med fönsterluckan! Och fiffigt med smörgåsplattorna, vad du pysslar och så snyggt det blir, vilken kreativ energi! Och lavendelsaltet, så vackert... tack för utmärkelsen: ) Mari.

lottens vita och gröna sa...

oh nina största grattiset till dina awards, du skulle ha en hel dröse! och stooooooooooooooort tack för att du gav mig en tidigare, har ju inte kunnat få in den ännu, har ju sån skitdator som ska iväg på service igen...men du ska veta att det värmde såååååå och stolt som blev utvald av dig!
alltså jag bara sitter och suckar och njuter när jag läser i kapp mig...vilket vacker vindspel och skänken, wow!!! och det där med rostbrödunderläggen, där har du nog startat en ny bloggtrend, nedrans så fint!
varmastekramen till dig, vi hörs snart! varmkram lotten

A home far away sa...

Har du magiska händer?:-) Allt du tar för dig blir så fint härligt med lavender inomhus och nu har du hittat på ett nytt sätt att använda lavendel, måste pröva, om jag nu hittar lavendel här i Singapore:-)

Kram Gunilla

Anonym sa...

Hej Nina!

Kul med utmärkelsen och tack för att du ger den till oss.

Så fint med fönster luckorna. Jag har också fixat till ett par fönsterluckor. Det är kul att pyssla.

har lavendel som jag borde ta in och göra något med....

Tack för inspiration!

Kram Bodil.

junhe sa...

gillar din fönsterlucka skarpt =) har letat efter en sådan ett tag, vet du vart man skulle kunna hitta sådana? ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

Randi sa...

Grattis till utmärkelserna - de är du verkligen värd.
Men vad du är energisk på semestern! Vilka fina fynd du gjort. Dina text-plattor blev urläckra - så kreativt!!!
Kram Randi

Frida sa...

Hej vännen!
Grattis till utmärkelsen, den är du verkligen värd. Vilka fina tavlor su har gjort. Får jag fråga var du har fått tag på det lilla franska dokumentet någonstanns?
Kram Frida

LantlivsAnette sa...

Himmel vad mycket fint du visar..
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Bara jag igen..den där butiken som du tipsar om Hedvig och Charlotta..har du varit in i den ? den verkar fin..den där tavlan som du har bild på..himmel alltså,den vill jag ha !! måste nog ringa dit när dom öppnar efter semester stängningen..
Kramis

Frida sa...

Tack så mycket för utmärkelsen, man blir lika glad varje gång! Min mail är f83e@spray.se
Hoppas du får en fortsatt härlig dag!
Kram frida

Änglahem sa...

Hej Nina,

Förlåt...det var inte meningen att låta hård.....men jag tror nog att du förstår att det mest var på skämt...Jaja??...Mitt kontor funkar inte idag....för trött för att tänka ordentligt innan jag skriver....sov inget i natt...så i natt hoppas jag få sova som en gris*tihi* så jag blir riktigt pigg och alert till morgondagen!

Må så gott kära bloggvän!
Kramis, Ulrika

Anonym sa...

mycket intiresno, tack