24 maj 2008

Underbara Heliotrop

Varje år köper jag Heliotrop. Igår var jag på torget och jag har aldrig sett så många fina Heliotroper på en och samma gång! Dessa blommor har en underbar doft och jag brukar ha dem på vår lilla altan. Köpte 5 för 125 kronor! De står för tillfället i en liten lägre zinkbalja.

Heliotrop i zinkbalja

En liten söt blomma

Syrener från trädgården, diskhandduk och ram från en butik här i stan

Trevlig Helg!
Till alla mammor önskar jag en solig och fin dag!
kram
nina

15 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ingen bild på Heliotropen (?)

Vill önska dig en underbar helg med mycket sol och värme!

Kram
Mia

Frida sa...

Den blomman har jag inte sett innan. Vilken underbar syrenbukett!
Hoppas du fåren trevlig helg!
Kram frida

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Någon Heliotrop har jag aldrig haft , men det ska bli ändring på det . Älskar blommor som doftar !!
Fina bilder och mycket inspiration som vanligt !!
Kram/Lotta

lottens vita och gröna sa...

hallå nina!
ljuvliga blommor, jag har plockat in flera syrénbuketter, den tiden är ju så kort så det gäller att njuta!
ha en underbar morsdag!
varmkram lotten

Änglahem sa...

Kvällens Nina,

Du sitter kanske bänkad vid TV:n nu för Melodifestivalen? är inte så himla förtjust i den själv så jag tänkte att jag sätter mig och bloggar för mig själv en stund....det är väl bara jag som inte är intresserad?...

Vilka ljuvliga blommor! Så Heliotropen doftar....får jag ta och kolla in.

Åhhh vita syréener!! Är på jakt efter en...hittar bara blå av någon anledning...*suck*. Får njuta av din bukett så länge, synd bara att det inte är doftdator*fniss*...hade varit bra!

Önskar detsamma till dig! Hoppas att familjen skämmer bort dig ordentligt imorgon!!

Kraamaaar, Ulrika

Anonym sa...

Grattis på morsdagen.
hoppas du får enriktigt fin söndag med din kära.
kram Bodil.

"M" sa...

Visst är det härligt med syrenerna å som dom doftar.....ha en bra morsdag...kram

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Vilka skatter du visar från din trädgård och dina loppisfynd går inte av för hackor.

Jag hade målat stolen - men just nu är jag inne i en vit pensel sväng.

Gillade verkligen dina vatten arrangemang - de gav mig massor med ideer!

Måste titta runt lite mer hos dig...

Ha det gott!
Ann

Lilla Blanka sa...

Hej Nina!

Ja nu har bilderna kommit hihi..jättefina!
Hade inte en aning om hur heliotrop såg ut :)

Kram vännen
Mia

Lilla Blanka sa...

Hihihi värstans vad jag är här och ränner ;)

Ja då får jag nog testa den där blommarn, det lät spännande.

Min ros, eller båda två New Dawn är två år nu i sommar och ca 2,5 m höga. De hade nog kunnat varit kraftigare o större om de fått lite omvårdnad, men de står där mitt i grusgången och kämpar själva :)

Kram
Mia

Marie sa...

Så många vackra blombilder! Hopas du haft en mysig Mors dag!

Du undrade hur jag gör collage? Finns säkert flera sätt, men jag gör så här. När du gör ett inlägg så ska du ju välja storlek på bilden, välj då liten! Sen väljer man ju även om man vill ha bilden till vänster, höger, mitten eller ingen, välj ingen! Dina bilder kommer då att lägga sig på en lång rad när du har lagt in allihopa. Sen är det bara att flytta om dem som du vill ha dem. Hoppas du förstår hur jag menar, annars får du fråga igen!

Ha en bra vecka Nina!
Kram Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nu är jag här inne och ränner igen :-)
Grattis på Mors dag !!
Skulle bara säga att skorna kommer ifrån Jobi !
Kram/Lotta

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din omtänksamma kommentar!

Jo, jag hoppas verkligen att det hela löser sig, men eftersom pappan i grannhuset är VD hos dem jag hyr av, så är det hela något komplicerat...

Många kramar från Jenny

<3

Randi sa...

Du har helt rätt - en heliotrop borde man förstås ha - blir till att skaffa en då :)
Kram Randi

drömmen om vitt sa...

Hallå! Älskar också doften av heliotrop. Underbart med egna syrener, vi får nog gott vänta med att plocka ifrån våra nysatta.
ha det gott!
Lotta:)