31 augusti 2011

Antikrundan


Hej!

Då har man blivit en erfarenhet rikare :) Det var en rolig söndag!
Jag har varit på Antikrundan!!!
Det var jag och en kompis som bestämde oss för att åka till Nässjö
med lite grejer vi ville veta mer om.
Inga dyrgripar, men det visste jag redan.
Jag hade med mig några saker från 1800-talets senare hälft och
början av 1900-talet och fick reda på ca ålder och ungefärligt värde.
Så fick jag tillfälle att tala med Knut Knutsson och några experter till :)
Imponerande vilka kunskaper de har alltså!
Regnvädret som vi hade hemma innan vi åkte märkte vi inte av.
Inte en droppe regn på hela tiden.


Vi köade lite mer än 1,5 timme innan vi kom in
och därefter köade vi i någon timme till.


Och när vi var klara där inne så möttes vi av en fin skylt på utsidan :)

och nog var det gott med "Kav mä brö"
En spännande och givande dag fastän jag inte lär synas i rutan,
haha om inte jag blev fångad i kön vill säga ;)

Ha det gott!
Kram & solstrålar
nina

1 kommentar:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh va spännande !!
Det måste vara väldigt mycket runt omkring hela som man inte får se på tv kan jag tänka .
Hoppas få se er i rutan sen då och att kaven smaka !!
Kraam/Lotta