19 januari 2011

De får åka tillbaka till Erikshjälpen, snyft

Hej!
När vi fick sekretären hemlevererad hade chaufören varit och hämtat ett par fina skinnfåtöljer. Först såg jag bara själva stommen, så himla fin!
Åh, vad jag ville ha!
Både jag och min man blev stormförtjusta i dem så vi slog till direkt!
Visst är de fina!

Jag hade kunnat tänka mig att vitmåla och shabba stommarna
och bara ha skynken över, eller hur?

Men ibland är man förhastad!
Fåtöljerna är stora och otympliga och har så stark doft av skinnet,
vilket har tagit bort tjusningen totalt.
Vill inte mer...
Därför kommer vi ringa Erikshjälpen imorgon och skänka dem.
Vi får plocka ner mormors gamla fina fåtölj igen.
Den har ju några år på nacken, men modellen är fin
och den är faktiskt ganska skön att sitta i :)

Ha det gott!

Kram & solstrålar
nina

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Riktigt vackra möbler det där.
Men om det doftar så starkt så är det inget vidare. Hur ser de andra fåtöljerna ut som du nämde?
Kramen.

Elzie sa...

Vad tråkigt när det inte blir som man tänkt sig riktigt. Men såna där fåtöljer är ju väldigt skrymmande. Och skinndoft gillar jag inte alls. Så där kan jag förstå dig.
Hoppas allt är bra däruppe i Småland.
Kram Elzie

Monika sa...

Nä men! :o) Nu sitter jag här och ser ut som en fågelholk! :oO

Inte fattade jag att det var din blogg!

Men sååå roligt! Tusen millis grattis till ditt certifikat! Bra jobbat! Måste kännas jättekul. Och det passar ju dej som hand i handske också.

Så synd på dom läckra fåtöljerna. Men så är det ju ibland. Man måste se sakerna i sin rätta miljö för att kunna avgöra.

Jag köpte en gammal spegelbyrå förra våren. Har tvekat länge och tvekar fortfarande lite (men bara lite) om jag ska måla den. Den blir nog vit i alla fall.

Ska visa den på bloggen framöver. Så jag får höra vad ni andra bloggare tycker också.

Idag har jag smällt i mej tre pencillin. Ska bli så härligt att få bli av med bacillerna :o)

Ha det gott och tack gulliga du för den fina kommentaren. Den värmde både i själ och hjärta :o)

Kram på dej!

Monika

Anonym sa...

golden goose sneakers
nike sb dunks
yeezy
jordan shoes
fear of god essentials hoodie
yeezy
golden goose outlet
air jordan travis scott
fear of god essentials
off white