07 november 2010

Kryddförvaring och skafferi

Hej!
Ett litet tips för förvaring av kryddor kommer här.
Tidigare har vi haft en låda i skafferiet med kryddpåsar vilket orsakade mycket riv i skåpet för att hitta dem.
Lite oorganiserat, ja.
Jag hittade denna lilla minibyrå på Jysk och den fick ta plats bredvid spisen för förvaring av kryddor.

Tyckte det var en fiffig idé så jag köpte en till och ställde ovanpå, så nu har jag fyra små lådor att fylla med kryddor.

Ett vackert skafferi är väl en önskedröm.
Helst ett man kan gå in i!
Men, men så är inte verkligheten.
Har försökt att göra det fint med glaskonservburkar och andra fina burkar vid ett par tillfällen men det håller inte speciellt länge.
Nu har vi gjort det enkelt för oss och köpt två ställ med trådbackar på Ikea.
Inte så vackert men praktiskt och lätt åtkomligt eftersom man kan dra ut lådorna.
Man utnyttjar också hela utrymmet mellan hyllorna som tidigare bara var luft.
~~~~~~
Här pågår planer för slutprojektet på Homestylingkursen men också slutförande av certifiering inom Sälj-service och ledarskap, där slutprovet är på torsdag.

Ha det gott alla!
Kram & solsstrålar
nina

6 kommentarer:

Lily sa...

Jag gillar din idé med byråerna, mycket smart. Jag har gått och filurat på vad jag kan ha dem till men inte kommit på ngt bra.

Låter spännande med slutprojektet..

Ha det gott
Kram
Lily

Lantliga drömmar sa...

Fiffig idé, jag har också en sån liten byrå . Men min står som prydnad i hallen. Nilla

Anonym sa...

Tror det är dags för en titt, det verkar ha hänt en hel del projekt...hur gick det med slutprovet?
Finurlig med kryddförvaringen :-)
Ha det gott?

Laila sa...

vad kul! Och du är allt bra klurig-fiffig du gumman!:)
Varm kram mmm. Fast minst många stycken. /Lallis

Stina sa...

Härlig byrå. Tack för din gulliga kommentar!:-) Kram Stina

Anonym sa...

golden goose sneakers
nike sb dunks
yeezy
jordan shoes
fear of god essentials hoodie
yeezy
golden goose outlet
air jordan travis scott
fear of god essentials
off white