05 februari 2010

"Ny" väskhängare och lite till...

Hej!
Väskor är något bland det roligaste jag vet :D
Många gånger får jag bromsa mig själv för jag hinner ju inte slita ut dem ;)
Vad gör man då med väskorna när man inte använder dem? Man kan ju bara ha en åt gången.
För ett tag sedan hittade jag en väderbiten läktbit som jag sparade. När vi var på Ikea köpte jag knoppar, hade två sedan tidigare och fyllde på med sex till.
Läkten slipade jag lite grann, målade med en mycket utspädd vit färg, så att det bara anas i träet.
Med hjälp från min man att borra och montera så sitter den nu på plats bakom en dörr i sovrummet. Perfekt!


Granngården skickade ut lite bonus så jag passade på att köpa lite nya växter.
Två av dem står på lilla bordet i hallen.
Bordet köpte jag för några år sedan för femtio kronor på loppis.
Det var jättefult då, men med lite sprayfärg blev det så fint.
Spegeln var guldfärgad och inköpt på Netto för 99 kr, så för 150 kronor och ett par flaskor sprayfärg fick vi ett fint hallset.
På spegeln hänger en kedja med clips, där jag hängt lite småpynt.
Nr 5 är vårt husnummer.



Trevlig Helg!
Kram & solstrålar
nina

10 kommentarer:

Anonym sa...

Här har du en till som bara älskar väskor:-) Hmm, vet inte hur många som jag har egentligen. Men jag kan lova att jag lätt skulle köpa fler. blev ju perfekt med den bakom dörren och ha bla, lite väskor där;-)
Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej nina!

Ja vad vore livet utan väskor...hhihi.

Kul att du fick inspiration från mig :) Spännande att se vad du hittar på

Kram Viveka

S o F sa...

Du är bra! Så fint hos dig, precis som vanligt.

Hoppas din helg blir bra Nina!

C De-sign sa...

Hej Så fin hängare....det var en bra idé!!! Och sedan är det ju kul att se alla fina väskor!!!! Veckaorna bara flyger iväg....men det innebär ju också att det snart blir vår!!!!!!!!! För visst får man kämpa för att hålla humöret uppe! Nu har jag en ledig helg framför mig! Det är härligt! STOR KRAM fr C

Elzie sa...

Vilken snygg hängare du gjort. Och väskorna ja. Här hänger dom på små spikar i garderoberna. Väldigt opraktiskt, för oftast får man dom med sig när man tar ut något, haha.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Monika sa...

Hej på dej Gullegumman :o)

Så mycket fint! Jag inhandlade en massa såna knoppar sist jag var på Ikea jag också. Men jag har inte gjort något av dem ännu. Nu fick jag ju ett bra tips här hos dej.

Jag är också galen i väskor. Tänk vad en ny väska kan piffa upp! :o)

Fick faktiskt en i julklapp också av min goa gubbe. Han hade köpt en jättesnygg tidlös skinnväska till mej. Det gjorde han bra!

Må så gott!

Kram

Monika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

VEM älskar inte väskor ???
Du e så himla hittepåig , jag bara älskar dina inlägg !
Underbar knoppbräda och hallset !
Ha en fin söndag !
Kraam/Lotta

Marie sa...

Här är en till som är svag för väskor!

Alltid lika kul att kika in till dig Nina, du är så påhittig och kreativ!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej nina!
ja, jag älskar också väskor!
vad fint det blev!
Jättefint har du gjort!
Ha en fin ny vecka och hoppas att helgen var bra!
Kram Bodil.

Inspiration i vitt sa...

vad bra med så många knoppar på brädet, då får du plats med mååååånga väskor hihi. Ja alla samlar vi på något. Själv har jag aldrig väska, tappar bort den om jag skulle ha en men ibland så måste jag ju ha någon. Kram på dig/Ingela.