18 februari 2010

Blommor och utlottning

Hej!
I mitt förra inlägg har jag utlottning av ett hjärta.
Det var helt oplanerat, jag kom på det medan jag satt och skrev.
Jag skulle ändra i överskriften men Blogger var bråkig och ville inte ändra på nånting.
Jag undrar därför om inte det var lite otydligt, det verkar som om många missat utlottningen. Det är ett par dagar kvar om någon vill...

Tack för alla kommentarer om min nymålade hurts.
Det känns som om jag verkligen behöver färger just nu.
Ändrade om lite på hurtsen igen förra helgen.
Nu har jag redan nya planer. Kul.

Pärlhyacinter och Videkvistar ger löfte om en kommande vår.
Även om den idag kan kännas avlägsen.
Vi är ju faktiskt bara i februari, det ska vara vinter nu.
Vasen har jag fått av mormor för många herrans år sedan.


Plockade fram mina "razzelburkar" och ett gammalt gardintyg och lade på hurtsen.
Blommor och färger.


Tycker denna ros är helt ljuvlig i sina färger.
Köpte en enkel tillsammans med en kvist av något slag.


"Mitt i den mörkaste vintern,
lärde jag mig äntligen
att det inom mig
finns en oförgänglig sommar"
Albert Carnus, fransk-algerisk författare (1913-1960)


Ha det gott!
Kram & snöstjärnor
nina

10 kommentarer:

Stina sa...

Underbara bilder. Du har så mycket fint myspysselgumman där.:-)

Ja, visst blir man lite galen på Blogger. Fattar inte att saker inte kan fungera någongång.:-) Kram Stina

Lily sa...

Härliga bilder och mycket fint! Pärlhyacintens blå färg är ljuvlig, älskar den..

Jag behöver också fixa min hårfärg.. Har ljusa slingor på utväxt, lite brunt, och en del gråa hår :D

Ha en skön helg
Kram Lily

S o F sa...

Åh Nina!

Vilket fint citat - det ska jag lägga på minnet och ha med på bloggen framöver.

Trevlig Helg!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Läckert med lite pasteller , man blir som sagt lite sugen på dem just nu !
Ha en fin helg !
Kraam/Lotta

Elzie sa...

Inte bara blogger som inte vill här idag. Har suttit i en halvitmme med telia om min brandvägg som förvägrade mig tillgång till min egen sida. Vilket gjorde att jag inte kom nånstans!!! Men nu tror jag att jag har fixat DET i alla fall.
Vilka fina bilder du visar idag. Men det gör du ju för det mesta.
Här vräker snön ner nu. Förmodar att den är på väg uppåt er också. Åh om man ändå kunde fixa iväg den på annat håll.
Hoppas du får en skön kväll.
Kram Elzie

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, så mycket fint! Vide är så härligt, ger vårkänsla.

Kram Marie

Inspiration i vitt sa...

Allt ser så romantiskt ljust och vackert ut hos dig Nina. Fint citat oxå,
Ha en underbar helg och kram på dig/Ingela.

NinaH sa...

Vilka härligt inspirerande bilder!!!
Och orden från Camus så mitt-i-prick!

Jag läser förresten hans (Camus) bok "Pesten" just nu.... Bra!! (Inte så hemsk som det låter!;-).....)

Viola sa...

SÅ mkt rart jag såg på dom bilderna..här har vi fått hjälp idag med att skotta snö...tre tak gjordes iordning, det var verkligen välbehövligt,nu kanske man kan sova lugnt ett tag, KRAM och ha en skön kväll

Stina sa...

Kram till min goa Ninis.:-)