05 oktober 2009

Helgen som varit

Hej!
Hoppas ni haft en underbar helg! Det har vi.
Vi har hälsat på våra goda vänner som bor lite utanför Borås.
Fredagskvällen satt vi ute vid en eldkorg och hade det så mysigt med plädar omkring oss.
Lördagen var vi i stan på min favvobutik Betty's, och där kan man ju gå hur läänge som helst :D Jag njuter lika mycket varje gång. Handlade lite pysselgrejer och magasinet.
Igår var det ju kanelbullens dag, här står fina skålar med fyllningen förberedd.
Vi har haft det så härligt hos våra goa vänner, Tack och kram!

Nedan lite fynd sedan tidigare och lite lek, tycker det är kul. W i betong, första bokstaven i vårt efternamn, passade ju bra. En väv som kommer från nordnorge och som brukar ligga på en gammal koffert. Gipsmadonna för vägg och lite trädgårdsblommor, tror det kan vara Bysantisk tidlösa.


När jag letade efter en grej i min lampskärmskorg, hittade jag lite annat roligt. Cigarrask, tygrosor, lindad lampskärmsstomme. Tycker det är roligt att leka lite med färg och form :D


Satte en hink och vattenkanna i miniformat i ljungen.
Torkade rosor tycker jag är vackert också, ett tag kan de få stå i alla fall.


Ha en underbar dag!
kram & solstrålar
nina

9 kommentarer:

Elzie sa...

Vad mysigt det lät med det besöket. Att sitta ute så. Inget att rekommendera här i helgen dock. Har blåst så man har verkligen fått hålla i hatten, haha.
Du har det så fint hemma. Gillar dina saker. Och det där W:et var verkligen snyggt.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Låer ju som kanon besök..mysigt att sitta framför brasan!! O härligt att besöka mysiga butiker!! Fina bilder!!
Ha en skön vecka!!
Kram millan♥

Vit Gladiolus sa...

Oj vilka fynd du gjort! Kul att man hittar saker man diggar! ;=)

Kraaaaam

Monika sa...

Vilken mysig helg ni haft!

Kan säga samma för oss. Vi har varit hos min syster i Umeå hela helgen.

Fin samvaro, god mat, shopping och herrans massa surrande ;o) Då vi träffas då pratar vi vääääldigt mycket :o) Hittade till en butik som hette Mosaik. Massor av fint hade dom. Dit kommer jag garanterat att återvända varje gång jag besöker Umeå :o)

Vackert med rosor i alla dess former. Om jag har det rätta stinget i morgon ska jag tillverka rosentvålar :o)

I vår kommun har det ju varit rånarjakt idag som du kanske hört på nyheterna. Tänk! Nu har sånt också kommit till vårt lilla samhälle! Hugaligen!

Nu skrev jag visst hela sidan full så nu är det nog bäst jag slutar! :o)

Må så gott vännen!

Kram

Monika

Monika sa...

I love it! Det sa bara SWOOOOOFF igen! ;o)

Sari sa...

Hejsan!
Vilka härliga bilder du visar!
Vad mysigt det är att sitta intill en sådan eldkorg. Vi har också en liknande, men vi är ganska dåliga på att använda den... Kanske blir det mer när de små är lite större!
Ha det så bra! /Sari

NinaH sa...

Trevligt göra "utflykt" & träffa glada vänner & besöka fina butiker!!
Åhh så fina stilleben du visar/satt samman!!

hagagården sa...

Tack för titten,men å så mycke fint du visar,ser underbart ut.
kram o ha en go dag
ninni

Viola sa...

Här har jag njutit länge som vanligt..underbara bilder och Bettys är en av mina favobutiker..en underbar butik, ha en skön kväll, kram