11 september 2009

Naturgodis-gratis

Hej!
Solen skiner! Vilket underbart väder vi har!
Fast idag var det kallt på morgonen, bara ett par grader. Brrr..
Häromdagen var jag och Maja i skogen och plockade lite naturgodis.
Det är riktigt skönt och stärkande att gå i skogen.


Ni ser, jag har en tjej som gillar fotografering lika mycket som mor sin :D
Solens strålar rakt på henne, ser ni?
Jag har ju en tjej till, Felicia, som jag inte nämner så ofta här i bloggen,
men det beror helt enkelt på att hon vuxit ifrån mamma.
Hon är inte road av att följa med till skogen som hon var förr.
Inte tycker hon det är kul med pyssel heller längre, hon som varit en riktig pyssselgumma :D och absolut inte loppisfynda!!!
Nej nu är det handboll, GH, kompisar och pojkvän som gäller för henne, helt rätt!
Jag fångade en skymt av henne i alla fall samma kväll.

En färdig stomme inköpt på Granngården lindades med ljung.
Grenen plockade vi också med oss från skogen.


I källartrappen placerade jag dessa söta loppisburkar med värmeljus i.
Slutligen lite trädgårdsbilder, plommon. äpplen rosor...





Trevlig helg!
Kram & solstrålar
nina

15 kommentarer:

Elzie sa...

Härliga bilder. Och Maja är precis lika duktig som mamma med kameran. Jo, det är ju så att barnen växer ifrån oss och får andra intressen. Oftast brukar det komma tillbaka igen när det gått några år, haha.
Hoppas ni får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

Moonrose/ Vonneli sa...

Visst är det rofyllt att gå i skogen, vilka härliga naturbilder du fångat. Ja nog drar hon på mor sin lilla Maja i både fotografering och pyssel.
En härlig fredag önskar er alla.
Kram

Tulipa sa...

Hej Nina!
Nu är ju en alldeles fantastisk tid! Att gå i skogen så här års är lagom varmt och man känner doften av mossan och barken och allt grönt fuktigt... Det är ro...

Antar att det kommer en tid när man inte vill pyssla med mamma mer, men den är långt bort ännu hoppas jag!

En riktigt fin helg till er!
Kram Mariette

Hanna sa...

Vackra bilder, ett sådant fint hjärta.
Hanna

lottens vita och gröna sa...

hej sötis, vilka bilder alltså, jag har ju min lilleman, dom andra två grymtar lit och kommer hem till middagen, hihi!
underbar bilder nina, vi hörs och ha en härlig hösthelg, varmkram lotten

Sea Angels sa...

Hello Nina...I want to be there in your beautiful pictures..everything looks just perfect the late afternoon sun the still forest.. weaving hearts....so dreamy
Have a fab weekend my friend
Hugs Lynn xxx

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

go kväll!☻
¨Så härliga bilder du visar!! Fint ljunghjärta! Har med en stor tös med samma namn:) Hon är inte heller hemma så ofta längre o har inte tid för pyssel lika mycket;) Men blir väl så när man blit tonåring!
~Trevlig Helg ♥ Mamma Millan~

Inspiration i vitt sa...

Vilken härlig stund ni haft tillsammans.
Skogen ser ut som i en saga, helande för själen.
Jag brukar krama träd i skogen, kanske låter flummigt men det ger energi sägs det.

Ja visst är det så att barnen växer ifrån olika saker och det är ju inte så mycket att göra åt det, vilken tur att du har en liten till som följer med på det mamma vill.
Ha en härlig helg och kram på dig/Ingela.

sara på hedepipan sa...

Imponerad av bilderna ni är duktiga
kram sara

Nyanser av vitt sa...

Ja det där med ljung är gammalt skrock. Min farmor var extremt skrockfull och naturligtvis har hon "lärt" mig allt...
Ha en fin söndag
Kram Agneta

sylvia sa...

heisan,tusen takk fr besøk på min blogg,å nå har jeg rullet nedover dine sider,helt herlige bilder du tar å viser har,
kjenner igjen det med store jenter å liten tid til mamma og resten av familien,men det komer igjen for fullt om noen år,hehe moro å følge dem,kommer gjerne hit igjen jeg
fra sylvia

Viola sa...

Nina...du är en mästerfotograf, njuter alltid av dina vackra bilder, hoppas helgen varit skön, ha en bra vecka som kommer, kram

Marie sa...

Vilka härliga höstbilder Nina, så stämningsfulla! Mysigt att plocka med sig en massa naturgodis från skogen som man kan pyssla med, det brukar jag och barnen också göra.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

C De-sign sa...

Underbara höstbilder du visar oss!!!! Visst är det underbart med en skogspromenad! Fint med dina dekorationer!!! Tänk om man hade lite mer tid.....arbetet tar mycket kraft nu!, men det gick bra med mina föreläsningar! Tack för dina kommentarer! Ha en fin start på veckan kram fr C

Frida sa...

Hej vännen!
Vilka fina bilder du visar. Ser underbart ut med en skogspromenad. Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida