24 juni 2009

Ett av mina skåp

Hej hopp i värmen!
Med solen och värmen kommer lusten och inspirationen, nackvärken lindras pga att man inte spänner sig av kylan och man kan göra mer. Flickorna är på sina läger, maken är hemma och sonen med flickvän. Inte så mycket som pockar på uppmärksamhet. Vi har aldrig varit ifrån barnen så länge. Det känns konstigt men jag är glad att de vill åka på läger, det är både roligt och nyttigt för dem.

Det här skåpet/hurtsen köpte jag för några år sedan. Det har stått ute på altanen till en början och sedan tog jag in det i köket.
Det är tänkt att det ska bli vitt men energin har inte riktigt räckt till. Men snart så...


För ett tag sedan var vi och hälsade på hos en tjej som driver upp Pelargonsticklingar. Av henne köpte jag två sorter, "Lady Plymouth", som är en riktigt gammal sort och "Emma från Bengtsbo", en lite nyare variant. Jag kan inte så mycket om Pelargoner, men är glad att jag fått tag på dessa. Igår fick de flytta in i glashuset.


Tyvärr har det inte hänt så mycket med det stora skåpet som vi fick hem men lite tjuvkik kan jag bjuda på.

Detta ska målas vitt och ersätta ett annat stort skåp. Och allra helst skulle det varit färdigt igår :D Det drar ju med sig ganska mycket arbete men kommer bli bra när det är färdigt.
Ha en underbar dag!
Kram & Solstrålar
nina

6 kommentarer:

Elzie sa...

Tackar för det! Lady Plymouth har jag också haft men den andra var ny för mig. Ska inte köpa några mer pelargoner nu när man inte är hemma. Måste ju kunna ta hand om dom också, haha.
Vilket fint skåp! Det kommer att bli toppenfint när det är klart.
Hoppas du har en fin dag vännen.
Kram Elzie

Viola sa...

Många härliga projekt på g hos dig...visst ä det härligt att leva just nu..man mår så bra av ljua värme och sol...ha det gott , kramar VIOLAN

Frida sa...

Hej Nina!
Oj vad du är duktig. Önskar att jag hade lika mycket energi men gräsallergin tar för tillfälligt upp mycket av min ork. Vilka fina sticklingar. De sorterna känner jag inte till. Hoppas vi får se projekten sedan när de är klara.
Önskar dig en fortsatt trevlig vecka i värmen!
Kram Frida

Lily of the valley sa...

Det hade varit mysigt med en sån trädgård och kul om du hade kommit och hälsat på!

Så fint växthus dina söta pelargoner flyttat in i, och så söt duk.

Visst får man mer energi när det är lite varmare och fint väder :D
Finns så mycket mer man kan göra..

Skåpet ser spännande ut...

Ha de gott vännen
Kram Lily

Anonym sa...

Hejsan nina!

Vad mycket spännande projekt på gång, ska bli kul att få se.
Vad spännande med sticklingarna.

vad fin mamma dikten är, så sött!

Matilda ska till farmor hela helgen och jag vet inte vad jag ska göra med alla känslor som svallar inom mig. har aldrig varit ifrån henne så länge.....

Var rädd om dig.
Ha en fin fredag.
kram Bodil.

Anonym sa...

Härligt att de trivs på lägret.
Åhh, detta skåp kommer säkert att bli så fint när du har målat det.
Ja, det hade inte varit dumt att saker hade blivit färdig igår:-)
Kram