09 april 2009

Glad Påsk!!!

Nu är vi äntligen här, några dagars ledighet, med mer tid att göra det man kanske inte gör en normal ledig helg! Underbart!
Stora dottern är med pappa på jobbet, lilla dottern är hos sin kusin, så nu är det bara jag och sonen hemma. Vi ska faktiskt gå ut och käka pizza :D Mycket sällsynt att vi två gör något tillsammans så det ska bli jättekul!
Hade inga planer på att göra ngt nytt inlägg ännu men måste få visa vilka fina ägg minstingen gjorde till kusinens hund och katt :D
Med hundgodis i ena ägget och kattgodis i det andra, visst är hon go'.
Lite annat påskpynt blir det också. Silverägget är färdigköpt och dekorerat av mig. Man kan väl tillåta sig lite färglek också med de glada färgerna på godisäggen :D


I en korg har jag lagt vaktelägg och bredvid står vit och blå pärlhyacint.


Lite mer glada färger... och solen letade sig igenom mitt theglas, underbart!


GLAD PÅSK!!!
Kram & solstrålar!
nina

18 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Vilken härligt påskig bildkavalkad! Vilket fint ägg din minsting gjort, vovven lär bli glad :)

Önskar dig en underbar påsk, det ryktas om att vi ska få härligt väder!

Kram Linda

IKT i min vardag sa...

...katten lär ju bli glad också ;D

Kramis

Änglahem sa...

Hej Nina,

Härliga bilder!

Kikar in för att önska dig en skön och härlig påsk! Jaaa, vi håller tummarna för vädret!

Kramar, Ulrika

Elzie sa...

Vad kul det låter med en "träff" med sonen!
Hoppas att ni får det soligt och fint i påsk.
Kram Elzie

Randi sa...

Vilka underbara påskbilder!
Gulligt med påskgodis till de små 4-benta vännerna.
Önskar dig en skön och glad påsk!
Kram Randi

Marie sa...

Vilka härliga bilder Nina, hoppas ni får en alldeles underbar påskhelg!

Kramar Marie

Tulipa sa...

Så härligt karamelligt och vårigt!!!

Önksar dig en riktigt Glad Påsk!

Kram mariette

Gårdsromantik sa...

Men så många vackra ägg!

Ha en riktigt härlig påskledighet - med mycket gott!

Kram Maud

Lily of the valley sa...

Många underbara ägg!
Påsken är en härlig tid, mycket färg :D
Hunden och katten kommer att bli glada :D Förresten, min hjälpreda är en vanlig schäfer med pigmentfel.
Hon är underbar :D Saknar min hund ngt enormt mycket!
Jag var och hämtade mitt Magasin igår, har bara snabbkikat än så länge. Tänkte njuta i fulla drag i morgon :D
Ha de gott min vän
Önskar dig en GLAD PÅSK
Kram Lily

Monika sa...

Glad Påsk! :o)

Kram

Monika

Birgitta sa...

Hej!
Hittade hit av slump. Roligt att få hälsa på hos dej på småländska höglandet. Jag kommer också därifrån en gång i tiden, men just nu är det norra Värmland som gäller.
Vilka fina påskägg ni gjort. Man blir glad av att se dem.
Ha en fortsatt trevlig PÅSK
Birgitta

lottens vita och gröna sa...

ha det sååååå mysigt i påsk du och sonen! snaska påskkgodis och njut av varma solstrålar!
varm påskkram lotten

Viola sa...

Hejsan, så är man hemma igen, ville titta in och önska dig en skön påskhelg med de dina, än är det inte försent för att gå in och ta en lott, går ut i morgon kväll, kolla inlägg från den 2/4, ha det gott, kram

Frida sa...

En riktigt Glad Påsk till dig med. Vilka fina ägg du visar, hoppas du får det trevlig med sonen!
STOR Påskkram

Anonym sa...

Åhh, vad mycket fina ägg du visar.
Önskar dig en glad påsk.
Kram

Änglahem sa...

Tihi....martini kan drickas var som helst....nästan iaf...behöver inte vara en veranda. Hoppas att du fick smaka lite gó dricka!

Jaa, vi hade en jättehärlig dag idag! Påstås ju att morgondagen ska bli lika fin, då blir det nog lite trädgårdsarbete...sola lite så en slipper att se ut som ett vitt spöke!*fniss*

Ha en härlig söndag Nina!
Kramar, Ulrika

Stina sa...

Kram gumman! Hälsa gubben.:-)

Vita små hjärtan sa...

Vilka våriga fina bilder! Kram