10 september 2008

Höstmys

Nu är det riktigt höstrusk ute och lika varmt som ett kylskåp. Björkarna fäller sina löv. Det regnar och regnar. "Gubben Höst" förbereder. Tur att man kan mysa till det med brasor och tända ljus. För någon dag sedan var det jättesoligt och fint ute så då passade jag på att fota lite.



Ser ni regnbågsfärgerna i pelargonen? Konstverket med snäckor och sand står på altanen och minner om sommaren. Min äldsta dotter gjorde den för några år sedan.


Visst är väl den ljusa kärleksörten härlig? I somras handlade jag krukor på rea! 70 % rabatt gav många krukor i tre olika storlekar! Tänkte ha dem inne sedan med silverfat under.
Några havsstenar och en zinkbalja intill husväggen på baksidan.

Vi har massor av äpplen i vår trädgård och inte fullt lika mycket plommon. Det brukar bli någon äppelkaka och äppelgelé men mycket går till spillo. Vad gör man med alla äpplen?
Rhododendron kör en repris och till sist skymtar lekstugan.
Må så gott!
Solstrålar!
kram
nina

5 kommentarer:

Frida sa...

Hej min vän!
Vilka ljuvliga bilder du visar. Ser så mysigt ut med ljusen. Önskar att vi också hade plommon det är så gott. Mamma och pappa hade ett träd för några år sedan men det drabbades tyvärr av sjukdom. Du kan ju alltid göra äppelmust det gjorde alltid mormor förr i världen. Dokumentet ska finnas i deras katalog det kollade jag i går. Vet tyvärr inte om det finns i nätbutiken men det borde det ju göra. Det var i alla fall billigt 9 kr kostade det, perfekt för min plånbok.
Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kram Frida

lottens vita och gröna sa...

hallå där goa nina!
men vilket kostverk dotra gjort, vackert! jodu här skiner solen med sin frånvara med...vilken trist sep, längtart till en klar solig höstdag! härlig bild på pelargonen, helt otroligt!nä nu får vi snart börja göra solhälsningen eller nåt... varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Det är kul att handla när det är 70% rea på grejer , då blir det ju nästan gratis.
Ja det är inte lätt att göra sig av med alla äpplen man har, tycker att det är bra att hästar eller rådjur kan få lite.
Kram/Ingela.

Anonym sa...

Hej kära nina!

vackra bilder och mumsiga äpplen.
Vad fina saker dina barn gjort, kul.
har missat massa inlägg hos dig så får titta nu.
Vi har sol men lite kyligare idag än så länge bara runt 20 grader men de har lovat finare väder i helgen. Jag vägrar ge upp sommaren.
Även om hösten är gudomligt vacker här så vill jag inte ha den ännu, hi hi.
Stor varm solskens kram till dig.
Mysa bör man annars ....
Kram Bodil.

Stina sa...

Härliga bilder igen...du goa kråkan.:-)
Kramis