12 april 2008

Mys med Miss Potter - film, bok, musik

Igår kväll hade vi lite mys med en underbar film som handlar om författarinnan Beatrix Potter, "Miss Potter", rekommenderas varmt!

Filmtips -Miss Potter
~~~~~~~~~~~~~~~
För ett tag sedan köpte jag boken Beatrix Potter A Journal, som är en helt ljuvlig bok som jag visar lite bilder från, här finns flikar att öppna, brev att läsa, en bok i boken, spel och helt underbara bilder. Man kan bläddra i den om och om igen och bara njuta av allt vackert i den. Perfekt presentbok! All text i boken är på engelska.

Ljuvlig bok
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En bok i boken
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Brev i boken
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Öppningsbar medaljong
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Öppningsbart program
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ljuvliga kaniner
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lyssna på sånglärkan Katie Melua som sjunger "When you taught me how to dance" och se smakprov från filmen i denna musikvideo, så vackert! Ända sedan jag såg denna musikvideo på Youtube har jag längtat efter att se hela filmen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag lyssnar för övrigt mycket på Katie Meluas skivor "pictures" och "piece by piece" som båda två är väldigt bra! Lugn och harmonisk musik som är perfekt att lyssna på när man målar, pysslar och läser bloggar! Jag tycker att musiken förstärker myskänslan och ger en avkopplande stämning.
~~~~~~~~~~~~~~
Idag vräker snön ner igen! Ingen vårstädning idag heller, hade varit skönt med fint vårväder när man är ledig!

Det snöar!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Önskar er alla en skön helg!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kram
nina

11 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Det var ett toppenmysigt filmtips! Den ska jag låna så fort jag kan.
Jag tittade alltid på "balett-teatern" om Potters värld på TV när den gick runt jul tror jag. Så mysig...

Kram igen!

"M" sa...

Jättefin bok...och hujedamej...det snöar här åxå...det är så tröttsamt...vill ut i vårsolen ju...

drömmen om vitt sa...

Hallå!
Vi hyrde den förra veckan, håller med vilken mysfilm. När jag var liten visade dom alltid en balett dagen före julafton då alla hennes figurer var med och dansade, har du sett den? .Vilken underbar bok.

trevlig lördagskväll
Lotta:)

Marie sa...

Den där filmen har jag hört talas om, måste nog hyra den framöver! Boken ser helt underbar ut, jag älskar vackra böcker!

Nina, jag hittar ingen mailadress till dig. Kan inte du maila mig på vitaranunkler@hotmail.com
Blir du nyfiken, hihi.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej gumman!

den filmen vill jag se.
Jag tycker inte du är knäpp tvärtom underbar. Fortsätt du bara, valpen måste ju få ett namn.
Bamse kram Bodil.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oo, den skulle jag med vilja se!!!
älskar hennes illusrationer!!

Så mycket vackert du visar!!!

Ha en skön helg!!!!!
Kramizzz ♥ Millizzzzz

Wolf sa...

halloj,

japp nu är du med i utlottningen av hyllan. Nu skall jag och frugan göra os si ordning för att åka till trädgårdsmässan.

Ha en fortsatt bra söndag.

Kram
Wolf

Randi sa...

Den boken måste jag bara ha. Älskar B.P. och samlar på hennes böcker och porslin. Tack för tipset!
Stackars dig som fått snö - NU!
Kram Randi

Stina sa...

Myspys var det här. Pottersaker är fina. Kramis

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Åh tack för tipset, skall absolut kolla, gillar verkligen Potter!
Kram
Mia

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen - du kan ju bara gissa hur mycket jag tänker på dig....!!!! Vi har faktiskt ett antal Buddor i vårt hem...hihi.

Underbar bok med underbara illustrationer...har fortfarande ett broderi som jag började på till min första son ...som fortfarande inte är klar mitt tålamod är inte så långt...men till barnbarnen kanske kanske....

Lider med dig dom fått snö.....

Ha de så gott du kan vännen!
Kram Ann