16 mars 2008

Lite Påsk och ny Madonna

I fredags hittade jag så fina äggkoppar i en butik i stan som jag bara inte kunde motstå, tycker de är ljuvligt söta. Jag har också en liten fråga till er som kikar in här, vet någon var man kan köpa vita äggskedar i plast?
Har också hittat en ny nätbutik Valentin där jag köpt en underbar Madonna.
Loppisbesök hann jag med igår och köpte på mig lite emaljformar och diverse annat smått och gott som jag tänkte kunde vara fint att duka med i påsk. Var också och tittade när stora dottern spelade handbollsmatch. Kvällen tillbringades naturligtvis framför TV:n och melodifestivalen, jag och döttrarna med varsin kompis, rena tjejträffen!
Nya äggkoppar
~~~~

Vita plastskedar efterlyses
~~~~

Grönt påskbord
~~~~

Karott, Gustavsberg
~~~~

Emaljformar, Bolinders
~~~~
Kanna och fat, engelskt porslin
fick också följa med hem.
~~~~

Madonnan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ha en ljuvlig söndag!
Solstrålar
och
kramar
nina

8 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Hejsan!

Söta äggkoppar. Det är kul att köpa små söta äggkoppar, men jag använder dem aldrig för vi äter inte kokt ägg! Jag får fundera ut något annat användningsområde för de var söta.
Vet egentligen inte var du kan få tag i vita skedar med jag skulle kunna gissa Lagerhouse. Vet att Sagaform sålt plastskedar i många olika färger också...

Ha en go söndag!
Kram!

Stina sa...

Fina saker.:-) Ja, den var bra den där filmen.Haha...Kramis

Kannor och karaffer sa...

Det lät mysigt med tjejträff....och vilka fina fynd du gjort.

Ditt påskbord blir nog läckert...

Ha det gott!
Ann

Guldkorn i min vardag! sa...

Tjena hönan!
Ser att det blivit en del ägg här, men också mycke annat skoj.
Älskar den kannan med fat.
och bolinders emaljform bra till äggstanning.
Tillsist dom äggkopparna var för snygga alltså.
Kramen på dig
Ulla-Bella is back!

Randi sa...

Äggkopparna är ju bara sååååå vackra!
Jag var på Lagerhouse i Malmö häromdagen och de hade ursnygga vita plastbestick i modern design. Men jag kan inte påminna mig om det även var teskedar...
Annars verkar du vara fullt rustad för påsken med en massa vackra saker!
Stor kram Randi

mittiminvillervalla sa...

Så söta saker du shoppat! Har suttit här och sökt efter äggskedar. Jag vet ju att jag sett det i någon internetshop! Men VAR??? :o)

Hoppas du hittar före mej ;o)

Kramisar Monika

mittiminvillervalla sa...

Måste vara frågvis. Är det Madonnan som är 24 cm hög du beställt?

Jennys Vita Villervalla sa...

Oj oj oj vad mycket fina fynd du har gjort!
Supersöt är dottern på sina 2-års kort också:)
Kram
Jenny