30 december 2007

Mellandagsshopping

Vi har hunnit med en del shopping i mellandagarna. Bl a var vi för första gången på Lager 157 som säljer märkeskläder och Fabriksbutiken som säljer porslin, mm en av dagarna. Jag har i många år önskat mig en Alvar Aalto-vas, Savoy, formgiven 1936, och nu äntligen har jag fått den! Oj vad många tulpanbuketter jag får önska mig kommande födelsedagar!! Helst vita, tycker det är så vackert med vita tulpaner!!

Savoy

Vi hann också med ett besök i Knalleland, Borås där det blev shopping bl a på Lagerhaus och Clas Ohlsson. Vi avslutade dagen med middag och shopping på Ikea, a6, Jönköping.

Nya tandborstmuggar från Lagerhaus

Från Ikea lite smått och gott som dessa tavellister till kokböcker eller vad man känner för att ha på köksväggen.


Hyllor från Ikea

För övrigt en tråkig köksvägg som var väldigt fin för 10 år sedan.. har funderat på vit pärlspontsvägg, får väl se vad som händer.

Snart är året slut!

Simma lugnt!

Kram

nina

Inga kommentarer: